Isnin, 6 September 2010

Mari Belajar Memasak

Lunch @ Restoren Korea 'Seoul Garden'



Kali nih aku teringin nak masak utk Family aku.... hahahahahahaha.... bukan calang2 makanan yang aku nak masak tau makanan korea tau..... kalu dulu asyik tgk filem korea tapi kali nih nak try la pulak mcm mana rasenyer masakan korea nih...... (dgn harapan klu mkn makanan Korea nih mata aku leh jadi sepet mcm pelakon2 korea sana tuh).....

Sebenarnyer xde plan tapi sampai jalan2 kat IOI Mall, Puchong tiba2 mata aku terpandang restoren nih... wow kali nih aku tekad nak memasak sbb bahan2nyer leh amik secara buffet... memang nak kena restoren ni mcm tau2 jea aku nih belum lunch....... takpe kita jalan2 dulu kasi penat pastu kita kasi pemilik restoren nih rugi giler dgn kehadiran aku.....

Ape yg menarik perhatian aku lak bukan saja restoren nih menyediakan buffet tapi restoren nih menyediakan 2 jenis masakan samada grill dan steamboat.......


Ni bahagian pertama..... semuanyer jenis makanan berat seperti daging, ikan, kerang, lala, kepah, ayam, udang(yummyyy) dan lain2 lagi semuanyer dimarinated dgn pelbagai sos


Ni pulak bahagian kedua semua jenis sayuran yang segar dari ladang...........


Ni Bahagian 3 level bawah tu ada Nasi Goreng, Mee Hokkien Goreng, Kepak Ayam Goreng dan Jagung Rebus..... Ada satu lagi Bahagian Empat iaitu Aneka Mee....(yang ni mee yang jenis keras yang kena rendam dgn sop steamboat dulu kalu nak makan)..... ok lah mcm mcm ader........


Ni lak pelbagai jenis minuman yang tersedia..... memang menarik sbb free-flow.... hehehehehehe


Ni lak Bahagian yang paling digemari oleh my Power Rangers.............. pelbagai perisa dan topping ader........ yang x best nyer aku nih kena ulang alik byk kali sbb nih jea yg Encik Amir dan Cik Yaya suka........


Ni lah periuk yang digunakan utk kelas memasak kita ari nih 2 in 1..... kt sini klu x silap aku ade 4 jenis sup yg leh kita pilih........ yang aku ingat ade 2 satu tomyam satu lagi sup korea Kimchi (manis2 pedas katanyer) dua lagi sup ginseng cina.. so tergoda dgn wauter tu kami pilih Sup Kimchi sbb nak rase kelainan (ok lah not bad kata arwah nenek aku dulu).......


Ni antara pilihan bahan masakan utk kita gunakan kali nih....... layannnn.............


Nilah aksi2 ganas kami ketika memasak........


Ni lak aksi utk perabihkan masakan yang telah di masak..... hahahahahahaha gemira aku bila tgk dua power rangers aku nih belasah kaw2 punya makanan tu... kira sedaplah masakan aku ngan my wife kali nih.. hehehehe


Bila dh kenyang mcm2 aktiviti yang di create oleh dua Power Rangers nih......... dari derang mengancau aku mkn baik derang gi tgk salji yang dibuat2.... Kira ok lah tgk lah mkn makanan kat sini...... kitra boleh utk direpeat lagi sekali utk mkn kt sini.... Adios...

Notakakiku : Cuma ade gmbar dlm nih ader la yg aku amik dr blog org lain (sori amik tanpa kebenaran) beberapa keping jea....bg mencantikkan sket laman nih.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan