Khamis, 19 Ogos 2010

Ketuk-Ketuk Ramadhan Episod 38

Assalamualaikum..... bertemu kita sekali lagi utk Ketuk2 Ramadhan Edisi Aku.....

Hari ni tuan2 dan puan2 sekelian, saya akan tunjukan satu resipi istimewa sempena bulan pose ni........ Resipi masak kari turun temurun, aku namakan masakan ni Kari masak ala-ala Ko..........

Bahan-Bahannyer....

Dua ketul ayam segar dari ladang...... ( kalu leh dptkan yg xde tulang nnt tercekik)....
5 Ekor udang pun segar dari laut...
2 batang sosej
2 batang crab stick
Sebiji telur
beberapa ulang bawang putih dan bawang merah secukup rase utk menumis.....
mee istimewa dan perencah kari istimewa........
Kalu bini aku tau aku aku masak mcm ni mau mengamuk dia.......... abis lauk dlm peti ais...... (ssttttt jgn bgtau dia tau)

Caranyer......
Disebabkan masakan kari ni ala-ala ko maka ia terpulang pada korang utk masak masakan nih.. bagi memudahkan korang utk mencuba masakan ni, disertakan beberapa keping gambar utk rujukan....

ok selamat mencuba dan beramal.......
Adios.....

Ni lah bahan2nyer...... sebelum masak......... tapi kalu korang nak tambah kambing kea ikan ker terpulang pada budjet korang sendiri......


Dengan bangganyer saya mempersembahkan hasilnyer......... yummy.....

p/s : lupa nak bagitau masakan ni leh bertukar bergantung perencahnyer sama ada perencah tomyam, perisa ayam, asam laksa dan lain2...... mudahkan resipi nih...... hehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan